عرض تفاصيل البحث

ادناه جميع التفاصيل الخاصة بالبحث المطلوب عرضه. توفر هذه المنصة معلومات اساسية حول البحث, لمزيد من التفاصيل يرجى متابعة التصفح من خلال الضغط على الرابط الاصلي للبحث او رابط DOI.

عنوان البحث
Investigation Of Aerodynamic Forces On Tracked Vehicles Affected By Disturbing Winds.
عنوان المجلة
Journal Of Mechanical Engineering Research And Developments
ISSN-1024-1752
تفاصيل النشر
سنة النشر - 2021 / الفهرس الاصلي للمجلة - 44 : 5 (عدد الصفحات 12)
تصنيف البحث
هندسة ميكانيكية - المجموعة الهندسية
رابط DOI
#
البحث والاستدامة
الهدف 9– الصناعة والابتكار والبنية التحتية   المزيد حول هذا الهدف
البحث والمجتمع
نعم , يدعم
الكلمات المفتاحية

اسم الباحثجهة الانتساببلد الباحث
م.م. مروة يوسف جليل جامعة سومر العراق
أ.د.حيدر جبار عبد جامعة ذي قار العراق

The self-driving car industry has taken great care to enhance road safety and driving experience by monitoring small distances between vehicles, among the factors that affect it is the distribution of winds . This paper will be studying the pressure and velocity distributions on the surface of the body of a passenger car (Chrysler300s) under the effect of wind at various angles (0o,35, 90, and 125) when tracking another passenger car, as well as when tracking an SUV (Mercedes G-Class) car with three distances (5m,10m, and 15m) when the vehicle speed was 120 km / h and the air speed 80 km / h. Using CFX Ansys R (19.0) simulation program. The results showed that the largest value of the reaction force of the front tires is on the front right tire (Tire FR) of the passenger car at an angle of 35o and a distance of 15 meters between the two tandem cars. The drag force of the two tandem cars decreases as the distance between them decreases and the drag force on the rear car is less than the front car because this may refer to that design of the Chrysler class does not generate significant wakes.
© رئاسة جامعة سومر